Oversize-tröja & kjol

Ritade ett nytt mönster på oversize-tröja till en tjej i stl 158 häromdan. Svårt när man inte har nåt alls att utgå ifrån, men tror att den passar bra :) Det var därför jag gjorde just en oversizemodell, då behöver den inte vara perfekt i storlek ;)
En liten mudd i samma tyg nertill, för att den ska sitta lite tajtare över rumpan. Jag gillar modellen, får nog ta och ordna ett mönster i min storlek också! :D 
 

Tyget kommer från tygladan. Inga muddar på den här modellen, har bara fållat i halsen och vid axlarna.
 
Sydde en jeanskjol också, den här i stl 134/140. Rätt så enkel modell som piffas upp med en vit spets nertill, riktigt nöjd är jag! 
 


 
Men jag tror min kära overlock-maskin behöver lite extra omvårdnad, så den åker snart in på service! Den har jobbat hårt ända sen jag köpte den i somras :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0